Základné pravidlá pri liečbe endometriózy

Na začiatok by som hneď načrtla niekoľko zlatých pravidiel, ktoré sú nevyhnutné pri liečbe endometriózy. Ja sama ich denno - denne aplikujem. Spočiatku sa to možno bude zdať pre teba iracionálne, ako niečo, čo sa nedá dodržať, ale ver mi, časom všetko pochopíš a zrazu ti začne dávať všetok zmysel.
Veľmi dôležitým faktorom pri liečbe rôznych chorôb a nielen endometriózy je spôsob nášho stravovania a tak celkovo nášho životného štýlu, práve preto by som sa v tejto časti rada obsiahlejšie venovala strave.

Teraz si si určite položila jednoduchú otázku: " Z čoho by mal teda taký jedálniček ženy trpiacej na endometriózu pozostávať?"

Začnime teda pekne krásne po poriadku.

Pýtam sa ťa ja teraz. "Počula si už niekedy o vegánstve?"

Ak je tvoja odpoveď nie, rada ti priblížim niečo o tomto smere.

Vegánstvo je predovšetkým spôsob stravovania, ktorý vylučuje konzumáciu živočíchov a živočíšnych produktov (mäso, mlieko, syry, vajcia a väčšinou aj med, ale často aj filozofia a životný štýl, ktorý odmieta akékoľvek využívanie živočíchov pre potreby ľudí.
Motiváciou pre tento štýl výživy či života sú najčastejšie zdravotné, environmentálne, náboženské či etické a morálne dôvody s ohľadom na práva zvierat. Príčinou znepokojenia je nehumánny spôsob veľkochovu zvierat, testovanie liekov na zvieratách, znečistenie životného prostredia a pod.
Určite sa teraz pýtaš, mám sa teraz vzdať všetkého, čo som doteraz jedla, ale tak čo potom budem v budúcnosti jesť? Možno si dokonca hovoríš, že je to nemožné, ba až šialené, ale nie je. Ver mi.
Všetko, takmer všetko má svoje substitúty.

Čo teda jesť? 


Existuje veľa štúdií a kníh o vegánstve a stravovaní. Medzi asi najznámejšie dielo patrí Čínská studie od prof. Campbella, názov knihy píšem po česky, lebo zatiaľ som sa so slovenským prekladom tohto diela nestretla. Odporúčam si ju naštudovať, kniha poskytuje veľké množstvo cenných informácií o strave, obsahuje profesorom realizované dlhoročné výskumy.


Colin Campbell, profesor biochémie výživy na Cornellovej univerzite, zaujíma predné miesto vo  svetovom výskume výživy po viac, ako 40 rokov. Obdržal granty financované výskumu na viac ako 70 rokov. Je autorom viac ako 350 výskumných prác.
Behom 44 rokov biomedicínskeho výskumu svoje teoretické konštrukcie overoval pokusmi v skúmavke, 27 rokov na laboratórnych zvieratách a neskôr sledovaním Američanov.
Jeho odkaz, Čínská studie je najobsiahlejšie a najucelenejšie štúdium o zdraví a výžive, ktoré kedy bolo v dejinách modernej medicíny prevedené. Je vyvrcholením 20 ročného partnerstva Cornellovej univerzity, Oxfordskej univerzity a Čínskej akadémie preventívneho lekárstva.
Prajem ti dobré čítanie :)

Informácie už máš, je už len na tebe, ktorou cestou sa vydáš a ako využiješ nával informácií, ktoré sa na teba hrnú denno - denne, vďaka mediálnym prostriedkom a  hlavne internetu. V ďalších častiach by som ťa rada oboznámila s mojim "jedálničkom", ktorý mi je, akoby ušitý na mieru a  samozrejme surovinami, ktorých sa držím ja pri každodennej strave :)


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Životospráva v boji s endometriózou

Pozitívne účinky bylinných čajov

Pohybové aktivity v boji s endometriózou