Môj príbeh s endometriózou časť 2.

V tejto časti by som chcela svoju pozornosť upriamiť práve na to, ako sa najľahšie vysporiadať so skutočnosťou, že pravdepodobne ti diagnostikujú čoskoro túto chorobu. Používam to slovo pravdepodobne, nakoľko predpokladám, že si ešte len pred laparoskopickou operáciou a ako som už spomínala nález sa zvykne potvrdzovať až po operácii. Dovtedy môžeme hovoriť len o cystách, vzrastoch, problémoch s neplodnosťou a podobne.
Áno, žiaľ som tu spomenula aj problémy s neplodnosťou, nakoľko literatúra asi v 50 % prípadoch uvádza endometriózu za príčinu neplodnosti.
Podstata spočíva v tom, že musíš byť silná. Pamätaj, že človek môže byť zničený, ale nikdy porazený. Viem, že ľahko sa to hovorí. Ja sama som si tým už pár - krát prešla, určite sa bojíš. My ľudia máme väčšinou strach z nepoznaných vecí.

5 mojich duševných rád pred operáciou
- Snaž sa neuzatvárať do seba a komunikovať neustále s okolitým svetom, nech je to už hocikto, rodina, priatelia, domáci miláčik. Proste komunikuj.
- Ak ti do termínu ostávajú ešte nejaké týždne, teda operácia nie je príliš urgentná, snaž sa neobmedzovať vo svojich doterajších činnostiach. Viem, že to nie je ľahké, ale snaž sa upriamiť pozornosť na niečo iné a nemysli len non - stop na tú jednu vec. Choď na prechádzku so svojim psom, stráv veľa času so svojimi milovanými, športuj. Šport je ideálna vec na potlačenie stresu.
- Nerozprávaj o svojich problémoch. Cudzích ľudí to tak či tak nezaujíma, nespolucítia s tebou.
- Stráv veľa času s tými ľuďmi, ktorých miluješ. Môže to byť hocikto, mne to bola moja mama :)
- Usmievaj sa, veď život je krásny a ja verím, že raz všetky mraky nad našimi hlavami pominú. 
Keď ja som to už zvládla nie raz, dokážeš to aj ty :)

Pred operáciou ťa čaká interné vyšetrenie, ARO vyšetrenie a odber krvi.
Je vhodné všetky tieto predoperačné vyšetrenia absolvovať niekoľko dní pred operáciou, aby potom mal človek už pokoj od týchto vecí, mal dostatok času sa doma zbaliť a už len v pokoji si vyčkal svoj termín.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Životospráva v boji s endometriózou

Pozitívne účinky bylinných čajov

Pohybové aktivity v boji s endometriózou