Čo je to endometrióza?

Čo je to vlastne endometrióza a prečo práve píšem o nej? 

"Možno" čítaš tieto riadky len náhodou, narazil (a) si na tento blog a zaujal ťa červený nadpis napísaný veľkým, tučným písmom, ktorý skrýva v sebe pojem endometrióza.
"Možno "si tu preto, lebo veľmi dobre vieš, čo v sebe skrýva táto zákerná choroba a práve hľadáš nejakú alternatívu, riešenie, akoby si sa z nej mohla dostať.
"Možno "si len jednoducho zúfalá zo svojej situácie a nenachádzaš svoje východisko.
                                       
                                                  MOŽNOSTÍ je neúrekom.

Ostáva len na tebe, čo si vyberieš!

Na internete existuje nespočetné množstvo informácií a štúdií o endometrióze. Veľa vedeckých článkov je napísaných odborne. Takmer zo všetkých si môžeme vyvodiť rovnaké konce. Žiaľ príčiny vzniku dodnes nie sú známe, príznaky sa podľa medicíny dajú aspoň utlmiť na určitú dobu, ale neexistuje na to skutočný liek, ktorou by sa endometrióza vytratila raz a navždy z nášho života!


Opíšem teda ja, ako žena, ktorá trpí/ trpela endometriózou už 4 roky svojho života, ako to vnímam celé JA.

Ako som už spomínala endometrióza je civilizačná choroba, ktorá postihuje ženy produktívneho veku. Väčšinou ňou trpia ženy do 30 rokov. Príznaky sa občas zamieňajú s menštruačnými bolesťami a práve preto sa žena dozvie až príliš neskoro o tom, že touto chorobou trpí.
Medzi moje najčastejšie príznaky patrilo: nepravidelná menštruácia, bolestivá menštruácia, bolesti v oblasti konečníka.
Pravidelne som navštevovala gynekologičku, každý rok som sa zúčastnila preventívnej prehliadky a popritom som často sedela v ambulancii aj kvôli vyššie spomínaným problémom. Moja vtedajšia gynekologička si asi myslela, že nakoľko som mladá, nič vážnejšie ma nemôže postihovať. Bol to však omyl. Endometrióza sa u mňa objavila akoby z jedného dňa na druhý. Zaklopala na moje dvere a ja som nemala možnosť vybrať si, či ju pustím dnu do svojho života, alebo odoženiem na veky vekov.
Podľa medlicker.sk: Endometrióza nastáva, keď sliznica maternice (endometrium) začne prerastať aj do okolia, najčastejšie do vaječníkov, čriev alebo do panvovej oblasti. Táto ektopiká sliznica prekonáva cyklické zmeny rovnako, ako normálne endometrium, teda hrubne, odlučuje sa a krváva každým menštruačným cyklom. Keďže sa však toto odlúčené tkanivo nemá ako dostať von  tela, tak sa začne hromadiť. Na vaječníkoch to môže vyvolať cysty, ktoré sa nazývajú endometriómy, a taktiež rozsiahle jazvenie a zrasty orgánov. Endometrióza môže byť výrazne bolestivá, hlavne počas menštruácie. Neliečená môže spôsobiť problémy s plodnosťou.

Dosť bolo odbornosti :) 

V ďalšom článku sa dočítate o mojom príbehu a skúsenostiach s endometriózou! 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Životospráva v boji s endometriózou

Pozitívne účinky bylinných čajov

Pohybové aktivity v boji s endometriózou