Pohyb, pohyb náš každodenný :)

Tak, ako to už bolo spomínané, ku tomu, aby sme sa dopracovali ku vytýčenému cieľu nestačí iba vyvážená strava, alebo iba cvičenie, ba dokonca ani iba kus pozitívneho myslenia, keď to celé nie je vo vyváženej harmónii.
Ku tomu, aby sme dosiahli to, po čom tak naozaj veľmi silno túžime, musíme brať všetky tieto tri činitele veľmi vážne.

Pohyb, čo sa teda myslí pod týmto pojmom konkrétne?

Aj tu platí to isté, čo som ti písala o strave. Tak, ako nemusíš z jedného dňa  na druhý prejsť na drastickú endodiétu, takisto nemusíš začať veľmi namáhavým športom, ak pravidelný šport doteraz nebol súčasťou tvojho života, lebo sa ti to môže zdať naraz celé veľmi drastické, ba až nedodržateľné.
Pre mňa bolo jednoduchšie naraz sa vzdať všetkého a naraz sa donútiť do cvičenia, ale rob to hlavne takým tempom a štýlom, ako to tebe vyhovuje. Písala som to slovo donútiť sa, lebo v tej dobe som ešte nepatrila medzi ľudí, ktorí sa pravidelne aktívne venovali nejakej pohybovej aktivite. Dnes to slovo donútiť sa na šport, už čím viac, tým menej používam. Samozrejme sú dni, keď sa mi menej chce, ale čím dlhšie sa týmto činnostiam venujem, tým viacej zisťujem, že ja sa vlastne teším na to plávanie, jógu, cvičenie na eliptickom trenažéri, prechádzku a podobne. Dnes tieto činnosti už nepovažujem za svoju povinnosť, ale za relax :)

Som nesmierne vďačná sama sebe a hlavne svojej mame za to, že ma po celej dobe silno podporovala, a aj podporuje, ba až dokonca, bola ochotná vzdať sa svojho doterajšieho života a držať so mnou endodiétu zo solidarity. Tu hovoríme o nekonečnej láske, oddanosti, nezištnosti a obetavosti matky ku svojej dcére. Je to naozaj niečo obdivuhodné, bez nej by som to určite nedokázala.

Tu by som však ešte na margo spomenula ženy, ktoré trpia myómom, chcela by som upriamiť pozornosť aj na ne. Totižto moja mama prešla laparoskopickou operáciou myómu v roku 2013. A ako všetci vieme, myóm sa rovnako ako endometrióza veľmi často vracia ženám, je to niečo rovnako zákerné, ako tá naša endometrióza. S potešením však oznamujem, že moja mama sa má vďaka našej endodiéte rovnako dobre, ako ja, potvrdzuje to minulotýždňové vyšetrenie u našej gynekologičky, za čo som nesmierne šťastná. Na základe rozhovoru, ktorý sa uskutočnil medzi nimi o menštruačnom cykle mojej mami sme ďalej zistili aj to, že moja mama veľmi dobre znáša tzv. predmenopauzové obdobie, keď to porovnám s inými ženami, ktoré sa neustále sťažujú, musím skonštatovať, že správna životospráva urobila aj v tomto svoje. Týmto by som chcela motivovať aj ďalšie ženy. Ja nehovorím vlastne, že nikdy nie sú dni, keď sa cítime unavenejšie, vyčerpanejšie, proste, že stále je všetko tip - top, ale keď porovnám obdobie, odkedy sme prešli na tento trocha odlišný štýl života od nášho bežného, zaužívaného, odvtedy sa veľa vecí akoby otočilo pozitívnym smerom.

Určite každá z nás máme nejakú blízku osobu, či sa už jedná o rodiča, priateľa, manžela, súrodenca, starého rodiča, bratranca, sesternicu, kamaráta, alebo hocikoho, ktorý je nášmu srdcu najbližší, ten nás určite pochopí a bude nás po celej dobe motivovať a povzbudzovať k činnosti. Musíš len nájsť toho správneho človeka, ktorý ťa pochopí a povedzme občas si rád zamaškrtí na tvojom chutnom vegánskom koláčiku, poprípade zájde s tebou na prechádzku alebo do plavárne.

Vyhľadávaj si spoločnosť takých ľudí, ktorým sa dokážeš zdôveriť so svojimi problémami a ktorí veria v tebe a v tvoje uzdravenie.
Nikdy nezabúdaj, že na tvojej ceste k dokonalému zdraviu bude veľa ľudí, ktorí sa ti budú vysmievať kvôli strave, ba až dokonca zaň odsudzovať, no ty sa nevzdávaj. Len ty sama vieš, čím si si musela prejsť, aby si sa dostala tam, kde si teraz, ži si svoj život pre seba a nie pre iných!





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Životospráva v boji s endometriózou

Pozitívne účinky bylinných čajov

Pohybové aktivity v boji s endometriózou